11:57 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جمال ارون

برنج‌های رسوبی در گمرک متروکه می‌شود
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود، این سازمان براساس قوانین امور گمرکی نسبت به اعمال قانون متروکه با رعایت مقررات مربوطه برای برنج های دپو شده اقدام خواهد کرد.
پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید
نماد برتر-در جریان رسوب هزاران تن برنج و رو به فساد رفتن این کالا که عدم تخیص و تامین ارز از دلایل اصلی اعلام شد، در حالی بانک مرکزی این موضوع را رد کرده و عملکرد گمرک در ترخیص درصدی برنج را عامل این اتفاق می داند که گمرک با ارائه سند ادعای بانک مرکزی را رد کرد.
جزئیات واردات ۱۱۳ میلیون دلاری انسولین/ ترخیص فوری با حداقل اسناد
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران واردات انسولین در هفت ماه اول امسال با رشد ارزشی حدود ۱۳ درصدی به بیش از ۱۱۳ میلیون دلار می‌رسد که اکثر محموله‌های رسیده به گمرک با حداقل اسناد ترخیص شده است.
کالاهای ممنوع‌الورود ترخیص می‌شوند
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک کالاهای طبقه‌بندی شده در گروه (۲۷) کالایی که ممنوع‌الورود شده اند تحت شرایطی با رعایت مقررات مربوطه، ترخیص خواهند شد.
جزئیات کشف محموله چند صدهزار دلاری دارو در عراق
نماد برتر- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در رابطه با اخباری مبنی بر کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق از ایران به عراق، با اعلام اینکه قطعا صادرات هیچ گونه دارویی به عراق از طریق مرزهای رسمی کشور انجام نشده است گفت که داروهای اعلام شده ایرانی نبوده اند.
اوضاع اظهارنامه های گمرکی/ حواشی خودروها به اینجا هم رسید
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران اظهارنامه های وارداتی ترخیص شده در نیمه اول امسال با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.
واکنش گمرک به ادعای وزارت صمت: سند ارائه کنید
بعد از اعلام وزارت صمت مبنی بر عدم صدور هیچ بخشنامه ای در رابطه با لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه، معاون فنی گمرک ایران ضمن ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت اگر وزارت صمت حتی در یک مکاتبه اعلام کرده که نیازی به ویرایش ثبت سفارش نیست ان را ارائه کند.
تازه ترین گزارش از موجودی کالای اساسی در بنادر
نماد برتر- آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر از وجود بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی که عمده آن را ذرت تشکیل می‌دهد حکایت دارد.
کالاهای اساسی، مواد اولیه و قطعات تولید مانده در گمرک تعیین تکلیف شد
نماد برتر- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و دستور اکید وی مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات، کالاهای اساسی، مواد اولیه ، اجزا و قطعات مربوط به واحدهای تولیدی به قید فوریت ترخیص می شوند.
ریز موجودی کالای اساسی در بنادر/امکان ترخیص فوری ۲.۷ میلیون تن
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید، در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که با تسهیلات در نظر گرفته شده حدود ۲.۷ میلیون تن از آنها شامل پنج قلم کالایی امکان ترخیص فوری دارند.
آخرین جزئیات از ترخیص و دپو خودرو در گمرک
نماد برتر-معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران همزمان با پایان ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات و اتمام مهلت ترخیص این خودروها، آخرین وضعیت این خودروها را اعلام کرد.
ماجرای ورود خودرو فراری به گمرک آستارا
نماد برتر-در حالی اخیرا ورود یک خودروی فراری در گمرک آستارا حاشیه‌ساز شد که طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، این خودرو ترانزیتی بوده و از ایران خارج شده است.
گره ارزی ترخیص ۳۰۰ هزار تن برنج دپو شده
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام آخرین وضعیت موجودی و ترخیص برنج های وارداتی اعلام کرد که مطابق اسناد و مدارک ارائه شده، در حال حاضر ۳۰۰ هزار تن برنج در صف تخصیص ارز قرار دارند که بخشی از آن با مشکل عدم انتقال مالکیت کالا به دلیل عدم انتقال ارز مواجه است.
آیا از گمرکات بوشهر ماسک صادر شده است؟
نماد برتر- گمرک ایران در مورد کلیپ منتشره در مورد خروج ماسک از فرودگاه بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.
استخراج قانونی ارز دیجیتالی چگونه است؟
پایگاه خبری راد: درحالی که در مصوبه هیات دولت، استخراج رمزارز به عنوان یک صنعت شناخته شده است، قوانین مربوط به استخراج رمزارز تعیین و ابلاغ شد.